Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odraz snů v tvůrčím projevu umělce v kontextu uplatnění arteterapeutických postupů
HORÁKOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce je odraz snů v tvůrčím projevu umělce v kontextu uplatnění arteterapeutických postupů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou snů, motivem snu napříč dějinami výtvarného umění a následným představením práce se sny v rámci arteterapeutického přístupu. Praktická část se věnuje analýze vybraných výtvarných artefaktů na téma Sen či Včera v noci se mi zdálo s cílem představit využití interpretačního potenciálu tohoto tématu v projektivně-intervenční arteterapii.
Výtvarný projev u dětí s mentálním postižením v předškolním věku
MYNAŘÍKOVÁ, Natálie
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev u dětí předškolního věku s mentálním postižením. Cílem bakalářské práce je pozorovat děti v průběhu necelého roku při kreslení, zaznamenat jejich projevy chování při kresebném projevu a následně zhodnotit jejich výtvarný projev. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna na čtyři kapitoly. První kapitola se zabývá kresbou, čím je pro děti důležitá, jakou funkci pro děti má a jaký význam mají v kresbě barvy. Dále jak se kresba vyvíjí a jaký úchop kreslícího náčiní je pro dítě správný. Ve druhé kapitole je popsána charakteristika dítěte v předškolním věku. Zaměřuje se zejména na jemnou a hrubou motoriku, lateralitu, myšlení a emoční vývoj dětí. Třetí kapitola představuje problematiku mentální retardace, a to její klasifikaci, etiologii a vzdělání dětí s mentální retardací v předškolním věku. Čtvrtá kapitola se věnuje kresbě dětí s mentální retardací. V praktické části jsou představeny a kvalitativně hodnoceny jednotlivé kresby grafických typů - postavy, domu a stromu.
Odraz sourozeneckého vztahu ve výtvarné produkci
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití prvků arteterapie v oblasti sourozeneckých vztahů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezena specifika sourozeneckého vztahu, sourozeneckých konstelací a pohádek. Práce se podrobněji zabývá pohádkou O perníkové chaloupce, která sloužila jako výchozí bod pro práci s respondenty. Je zde zmíněna historie pohádky a interpretační potenciál, který tato pohádka nabízí. Praktická část shrnuje arteterapeutickou práci s 5 respondenty. Je v ní popsáno, jak probíhal sběr dat a také jsou zde popsána zadání k jednotlivým tématům pro tvorbu. V kapitole případových studií jsou uvedeny 4 případové studie respondentek. Tato kapitola shrnuje informace, které byly získány z rozhovorů s respondenty a porovnává to s obsahy, které lze najít v jejich obrázcích.
Využití arteterapie při práci se seniory v denním stacionáři
DVOŘÁKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá hledáním vhodných arteterapeutických postupů, technik a metod pro práci se skupinou klientů důchodového věku. Teoretická část je zaměřena na specifika zvolené cílové skupiny, na problematiku stárnutí a s ní spojenými fyzickými, mentálními i psychickými změnami. Text rovněž nastiňuje informace o arteterapii obecně a o jejím dělení. Dále se práce zaměřuje na skupinovou arteterapii a techniky vhodné pro práci se seniory. V praktické části práce je zdokumentováno autorčino vedení skupiny seniorů v denním stacionáři Domovinka v Třebíči. Je zde popsána příprava programu, průběh realizace a výsledky společné práce s klienty. Text je doplněn o bohatou reflexi a fotodokumentaci artefaktů i procesu tvorby.
Využití arteterapeutické práce s dětmi na 1. stupně základní školy
ŽABKOVÁ, Klára
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapie s dětmi mladšího školního věku. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se dělí do tří hlavních kapitol. První kapitola je zaměřena na specifika mladšího školního věku. Vymezuje období mladšího školního věku dětí a zaměřuje se na jeho charakteristiky. Druhá kapitola se zabývá etapami vývoje výtvarného vyjádření dětí. Třetí část potom arteterapeutickou činností s dětmi mladšího školního věku. Praktická část reflektuje dlouhodobou arteterapeutickou práci se skupinou dětí mladšího školního věku. Posuzuje vybrané výtvarné techniky, vhodná témata a jejich využití. V kazuistické studii se zaměřuje na popis změn ve výtvarném výrazu jednoho dítěte doprovázenými případnými změnami v jeho chování.
Vývoj výtvarného projevu u dětí předškolního věku
LUPINKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá vývojem dětského výtvarného projevu, primárně kresby a malby, u věkové kategorie předškolního věku. Teoretická část práce zahrnuje souvislost volného času a dětského výtvarného projevu. Dále charakterizuje období předškolního věku v kontextu s výtvarným projevem. Rovněž zachycuje znaky dětského výtvarného projevu a jeho vývoj. Praktická část bakalářské práce je tvořena vlastním výtvarným projektem s tématem ,,Putování s Malým princem", který byl realizován v Královské školce v Českých Budějovicích. Projekt prostřednictvím výtvarných činností poukazuje na znaky a odchylky dětského výtvarného projevu ve věkovém rozmezí předškolního věku. Jsou zde použity techniky, na kterých jsou tyto charakteristiky patrny a které jsou dětem blízké. V bakalářské práci je použita literatura z oblasti pedagogiky, psychologie a výtvarné výchovy.
Sourozenci ve skupině dětí předškolního věku a jejich výtvarný projev.
OTTOVÁ, Bohdana
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapeutických přístupů v prostředí mateřské školy. Je zaměřena na výtvarnou tvorbu sourozeneckých dvojic. Práce je rozdělená na dvě části. V první, teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte a dětství, vývojem dítěte po stránce tělesné, psychické a sociální. Zabývá se vlivem rodiny a rodinného prostředí, sourozenců a sourozeneckých konstelací na vývoj dítěte. Dále se dotýká významu a obsahových složek předškolního vzdělávání a působení vrstevnické skupiny. Popisuje základní znaky dětského výtvarného projevu a teoretické možnosti přesahu arteterapie do výtvarné tvorby v mateřské škole. V druhé, praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky čtyř sourozeneckých dvojic a analýza jejich tvorby, v kontextu okolností a období jejího vzniku. Výzkum je realizován v prostředí mateřské školy. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem se ve výtvarném projevu sourozenců promítají zkušenosti z rodinného prostředí, jakým způsobem se sourozenci vzájemně ovlivňují a zda se tato skutečnost v jejich výtvarném projevu objevuje. Zjistili jsme, jakými způsoby společná přítomnost uvedených sourozenců ovlivňuje jejich aktivitu ve skupině a poukázali na možnost otevření cesty k řešení jejich adaptačních potíží i individuálních témat skrze výtvarnou tvorbu.
Arteterapie s dětmi s kombinovaným postižením
DEDKOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je arteterapie s dětmi s kombinovaným postižením. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje čtyři hlavní kapitoly. První kapitola seznamuje čtenáře s definicí arteterapie. Druhá kapitola popisuje jednotlivé etapy výtvarného projevu dětí. Třetí kapitola se zabývá arteterapií s dětmi. Ve čtvrté kapitole zmiňuji kombinované postižení. V praktické části je snahou zkoumat, jak lze arteterapeuticky pracovat s dětmi s kombinovaným postižením. Stručně popisuje skupinovou práci s dětmi s kombinovaným postižením a na dvou případových studiích uplatňuje kvalitativní metodu sběru dat. Na základě dlouhodobého pozorování reflektuje změny ve výtvarné tvorbě dětí s postižením v souvislosti s arteterapeutickým působením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.